Amit a szelénről mindenkinek tudni érdemes

A szelén antioxidáns hatású nyomelem. Szabadgyökfogóként, óvja a szervezetet az oxidatív károsodásoktól, késleltetheti az öregedést, valamint serkenti az immunrendszert.

TOVÁBBI FUNKCIÓI:

  • Védi a szem és a látási képességek épségét.
    canstockphoto27519762

    Képünk illusztráció

  • Lényeges szerepet játszik az anyagcsere-folyamatokban.
  • Fontos a bőr és a haj egészségéhez.
  • Gátolja a szív- és érrendszeri megbetegedések kialakulását.
  • Fokozza a szexuális vágyat, és nővel a potenciát.

LEGJELENTŐSEBB FORRÁSAI:

  • a búzacsíra,
  • korpa, illetve korpás kenyér,
  • a tonhal, a vöröshagyma,
  • a paradicsom,
  • a brokkoli.

 HIÁNY-TÜNETEK:

  • Jellegzetes hiánytünetei nincsenek, de a finomított és feldolgozott élelmiszerek nagy arányú fogyasztása hiánybetegséghez vezet.

ADAGOLÁS:

  • Férfiak számára napi 75 mikrogramm (mcg), nőknek napi 60 mcg kiegészítés ajánlatos.
  • Általánosan azt mondhatjuk, hogy 50-200 mcg a napi adagja.

 TOXICITÁS:

  • Nagy adagban mérgezést okoz: erre utal a körmök feketedése, valamint a fokhagymaszagú bőr és lehelet.
  • Napi 450 mcg meghaladó adagban csak orvosi felügyelet mellett szedhető.
loading...
  • Lauren 2016.01.21. (19:44)

    I love the theatre voltaren gel cost The study included more than 1 million patient encounters (clinic or doctor visits) between 2000 and 2012

Kérjük mondja el véleményét!

Az email címet nem tesszük közzé!